Blog Detail

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków

Od 1 lipca 2021 r. rozpoczęło się zbieranie deklaracji w ramach Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Każdy właściciel lub zarządca budynku musi złożyć taką deklarację.

Katalog urządzeń, które muszą być wpisane do Centralnej Ewidencji Emisji Budynków (CEEB) obejmują:  sieć ciepłowniczą, kotły na paliwo stałe ( węgiel, drewno, pellet), kominek, koza, piec kaflowy, kuchnie węglową, kocioł gazowy, bojler gazowy, kominek gazowy, kocioł olejowy, pompę ciepła, ogrzewanie elektryczne, bojler elektryczny, kolektory słoneczne do ciepłej wody lub z funkcją wspomagania ogrzewania .

Termin składania deklaracji dla istniejących budynków wynosi 12 miesięcy  natomiast dla nowo powstałych budynków oraz nowo instalowanych źródeł  ogrzewania – 14 dni.

Jak można złożyć deklaracje do CEEB ?

W formie elektronicznej, na stronie : https://zone.gunb.gov.pl/, za pomocą profilu zaufanego lub   e-dowodu.

W formie papierowej – wypełniony dokument można wysłać listem  poleconym albo złożyć osobiście we właściwym urzędzie ( zgodnie z lokalizacja budynku)

Więcej informacji oraz formularze deklaracji znajdują się na stronie internetowej :

https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq